VOLKSWAGEN-Seat-Audi MINŐSÍTÉSEK
VW 501.00
Energia takarékos dízel-, benzines motorolaj (SAE 5W-30, 10W-30, 5W-40, 10W-40) viszkozitásosztályú szintetikus vagy félszintetikus motorolajok tartoznak ebbe az osztályba. Benzin- és dízelmotorokban egyaránt használhatóak. Az osztály tesztjei azonosak az 501 01 osztály tesztjeivel, kiegészítve a párolgási veszteség vizsgálatával. Ezek a motorolajok az 1997 márciusig gyártott gépkocsikhoz használhatóak. Még feltüntethető, új jóváhagyás már nem szerezhető rá.
VW 501.01 Általános dízel- és benzines motorolaj, Az 500 00 osztályhoz meghatározott viszkozitásosztályokon kívüli (egy- vagy többfokozatú) ásványi bázisú motorolajok osztálya. Az osztály tesztjei között szerepel a tömítésbarátság, a vezérműtengely kopás, a dugattyútisztaság és az olajiszap képződési hajlam vizsgálata. Ezek a motorolajok az 1997 márciusig gyártott normál igénybevételű benzin- és szívódízel motorokban használhatóak. Amely még feltüntethető, de új jóváhagyás már nem szerezhető rá.
VW 502.00
Általános benzines és dízel jóváhagyás néhány feltöltött, korábbi tervezésű motorhoz. Az 1997 márciusa után gyártott benzin és dízelmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. A tesztek követelményei szigorúbbak az 500 00 osztály követelményeinél, elsősorban az olajiszap képződési hajlam vizsgálatánál. A fentiekben felsorolt osztályú motorolajokkal érvényes olajcsereciklusok a következőek: Benzinmotoroknál: 15 ezer km Az 1994-es modellévtől gyártott, Golf/Vento és Passat TDI és 55 kW turbódízel motoroknál: 15 ezer km Egyéb dízelmotoroknál: 7500 km
VW 505.00
Turbó-dízel motorolaj előírás korábbi tervezésű VW TDI motorokhoz. Az 1999-ig gyártott turbófeltöltős dízelmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. (Független a bázisolaj minőségétől). Ennek a követelménynek csak többfokozatú motorolajok felelhetnek meg. Az osztály tesztjei az iszapképződési hajlam vizsgálatának kivételével meg-egyeznek az 501 01 osztály tesztjeivel.
VW 505.01
Előírás VW PDE ( Pumpe Düse Einheit - egybeépített dízel adagoló-porlasztó típusú) - TDI motorokhoz. Az 1999-től gyártott ún. szivattyú-fúvókás, közvetlen befecskendezésű turbódízel motorokhoz alkalmazható, SAE 5W-40, 2008-tól akár 5W-30 viszkozitásosztályú szintetikus motorolajok osztálya. Az olajok HTHS értéke min. 3.5 mPas. Az osztály egyéb követelményei megegyeznek az 505 00 osztály követelményeivel.
VW 503.00
A 2000-es modellévtől gyártásba kerülő, meghosszabbított szervízciklusú VW/Audi benzinmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak SAE 0W-30 viszkozitásosztályú, 3.0 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajjal teljesíthetőek. Az alkalmazható olajcsereciklus max. 30 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint)
VW 503.01
A nagy teljesítményű (min: 154 kW, pl. Audi TT, A8, S8…) és meghosszabbított szervízciklusú Audi benzinmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak bizonyos SAE 0W-30, 0W-40 és Mobil 1 5W-30 viszkozitásosztályú, 3.5 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajokkal teljesíthetőek. Az alkalmazható olajcsereciklus max. 30 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint)
VW 506.00
A 2000-es modellévtől gyártásba kerülő, meghosszabbított szervízciklusú VW/Audi dízelmotorokhoz alkalmazható szintetikus motorolajok osztálya. - V6 TDI : 30.000 km, négyhengeres TDI : 50.000 km –es (A fedélzeti kijelzés szerint) - csereperiódusú, energiatakarékos, SAE 0W-30-as teljesen szintetikus motorolaj az új generációs dízel motorokhoz. ( HTHSV < 3.0 mPas )
VW 506.01
A meghosszabbított szervízciklusú szivattyú-fúvókás, közvetlen befecskendezésű turbódízel (PID) VW/Audi motorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak SAE 0W-30 viszkozitásosztályú, 3.0 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajjal teljesíthetőek. Ez az osztály 2004 ősze óta van érvényben. Az alkalmazható olajcsereciklus 50 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint). Magába foglalja a VW 503.00 és 506.00 követelményeit.
VW 504.00
A 2004-es modellévtől gyártásba kerülő, meghosszabbított szervízciklusú VW/Audi benzinmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak SAE 5W-30 viszkozitásosztályú, 3.5 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajjal teljesíthetőek. Az alkalmazható olajcsereciklus max. 30 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint). Jelenleg a legkorszerűbb VW benzines minősítés mely már alkalmazható a nagyteljesítményű (210 LE feletti) motorokban is.
VW 507.00
Meghosszabbított csereperiódusú előírás VW PDE-TDI és az új generációs TDI motorokhoz. (PID) VW/Audi motorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. Az osztály követelményei csak SAE 5W-30 viszkozitásosztályú, 3.5 mPas HTHS értékű teljesen szintetikus motorolajjal teljesíthetőek. Ez az osztály 2004-2-ik hete óta van érvényben. Az alkalmazható olajcsereciklus 30 ezer km/2 év. (A fedélzeti kijelzés szerint).
GM MINŐSÍTÉSEKGM-LL A-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok esetében is. A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as 0W-40-es 5W-30-as és 5W-40-es.
GM-LL B-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt részecskeszűrő nélküli dieselmotorok esetében is. A diesel motorokban használható jóváhagyásnak SAE 0W-30-as és 0W-40-es, és ezen túl a SAE 5W-40-es olajok felelhetnek meg.
DEXOS 1
Észak-Amerikai piacon használatos minősítés, az ott futó benzin-, gáz- és etanol-üzemű motorokhoz. Európai típusok üzemeltetésében nincs szerepe.
DEXOS 2
2009-től bevezetett szabvány benzines és dieselmotorokhoz részecskeszűrővel vagy anélkül. Ez a szabvány az előzőek helyett is alkalmazható. Jellemző viszkozitási osztálya: 0W-40 és 5W-30. A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket.
BMW MINŐSÍTÉSEK BMW-LL-98 (Longlife-98)
Az 1998 és 2004 között gyártott BMW motorok specifikus olajai, de leginkább csak 2001-es évjáratig használjuk őket az utód megjelenése miatt. Ezek teljesítették először a BMW hosszított csereperiódusú elvárásait. Alapvető viszkozitás 5W-30, 5W-40, 0W-30, 0W-40.
BMW-LL-01 (Longlife-01)
A 2004-ig gyártott minden és a 2004 utáni benzines BMW-motorok specifikus olajai, ezek már alkalmazhatóak az úgynevezett flexibilis olajcsere periódusokhoz. Alapvető viszkozitás 5W-30, 5W-40, 0W-30, 0W-40.
BMW-LL-04 (Longlife-04)
A 2004-től gyártott BMW-k specifikus olajai, ezek szintén alkalmazhatóak az úgynevezett flexibilis olajcsere periódusokhoz, és alkalmazhatók a dízel részecskeszűrővel ellátott motorokhoz is. Magában foglalja a Longlife-01-es szabványt is így 2001-es gyártásoktól használhatóak. Alapvető viszkozitás 5W-30, 5W-40, 0W-30, 0W-40.
FIAT MINŐSÍTÉSEK
Fiat 9.55535-G1
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 2,9 mPa.s. Üzemanyagtakarékos hosszú csereperiódusú benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30
Fiat 9.55535-G2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Idősebb benzinmotorokhoz. Hasonló az ACEA A3-hoz. Alapvető viszkozitás 10W-40, 15W-40
Fiat 9.55535-H2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Magas teljesítményű benzinmotorokhoz. Hasonló a GM-LL-A-025-höz. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30
Fiat 9.55535-H3
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Nagyteljesítményű benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás: 10W-60
Fiat 9.55535-D2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Idősebb dieselmotorokhoz. Hasonló az ACEA B3-hoz. Alapvető viszkozitás 10W-40, 15W-40
Fiat 9.55535-M2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. Hasonló az ACEA A3-hoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40
Fiat 9.55535-N2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hosszított csereperiódusú (turbó) diesel és (turbó) benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40
Fiat 9.55535-Z2
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hosszított csereperiódusú (turbó) diesel és (turbó) benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40
Fiat 9.55535-S1 (low saps)
2009-ben megjelent üzemanyagtakarékos minősítés. HTHS 2,9 > 3,5 mPa.s. Kipufogógáz kezelő rendszerrel ellátott hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 5W30.
Fiat 9.55535-S2 (low saps)
2009-ben megjelent minősítés. HTHS 2 > 3,5 mPa.s. Kipufogógáz kezelő rendszerrel ellátott hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40
PEUGEOT-CITROEN MINŐSÍTÉSEKB71 2295
2008-ban megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. 1 L-es benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 15W-40 (ásványi alapolaj)
B71 2294
2008-ban megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Közepes hamutartalom. Diesel és benzinmotorokhoz(kivéve VTI, THP, FAP). Alapvető viszkozitás 10W-40
B71 2296
2008-ban megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Közepes hamutartalom. Diesel és benzinmotorokhoz(kivéve VTI, THP, FAP). Alapvető viszkozitás 5W-40
B71 2290
2008-ban megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Alacsony hamutartalom. Diesel és benzinmotorokhoz(kivéve 1,8 2,0 2,2 benzinmotorok). Alapvető viszkozitás 5W-30 RENAULT MINŐSÍTÉSEK
RN 0700
2008-ban megjelent minősítés. Szívó benzinmotorok és dieselek részecskeszűrő nélkül. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W30, 0W-40, 5W40
RN 0710
2008-ban megjelent minősítés. Benzines és turbó benzines motorok, dieselek és turbódieselek részecskeszűrő nélkül. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W40
RN 0720
2008-ban megjelent minősítés. Dieselmotorok részecskeszűrővel (akár biodiesel) részecskeszűrővel. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W40
|